São Paulo 1. nap

Ma nem volt szép idő, esett délelőtt, így úgy döntöttem, hogy élek a lehetőséggel és alszom egy nagyot.

Délután magamhoz vettem az esőkabátom, gondolom ez segített abban, hogy végül egy csepp eső sem esett. Először a Paulista Avenue volt a célom, ez egy nem túl hosszú sétára van a hoteltől. Egy kétszer kétsávos utat képzelj el (a fotók között találsz róla képet, lásd lent), aminek a közepén kerékpársáv található. Ma különleges alkalom lehetett, mivel az út csak gyalogosoknak és kerékpárosoknak volt nyitva.

Az utat magas modern épületek szegélyezik. Érdekes, hogy szinte minden épületet amit láttam magas fal vesz körül, soknak tetején elektromos kerítéssel, kamerákkal, infravörös érzékelőkkel. Nem tudom milyen lehet a közbiztonság, de gondolom nem hobbiból döntöttek úgy, hogy ez kell. Láttam sátrakat, még a művészeti múzeum (https://masp.org.br/en) tövében is. Ez volt ugyanis a hely, ahová tartottam. Maga a múzeum épülete is izgalmas, mivel két lábon áll és a kiállítótér két emelet magasan van. A képeket nem falakon, hanem üveglapokon állították ki, ami érdekes, hogy a képek leírása az üveglap hátán volt. Szokatlan és érdekes, hogy látod a képkeretet hátulról is, de bevallom szívesen láttam volna azonnal, hogy tulajdonképpen mit is nézek. A felhozatal eklektikus, de tényleg izgalmas.

A múzeum után a székesegyházat szerettem volna megnézni, de ehhez metróval kellett utaznom. Ha jegyet vennél, akkor felejtsd el, hogy létezik olyan, hogy bankkártya, mivel csak készpénzt fogadnak el. Ez némi kihívást okozott, több automatával kellett próbálkoznom, mire Brazil reállal távozhattam. Maga a metró tiszta, de látszik, hogy nagy tömegek használják. Ahol az ajtók vannak fémből készült terelőelemek vannak, ahol sok emberre számítanak karámszerű, hogy csak korlátozott számú ember férjen be, a kiszálló utasok a másik oldalt hagyják el a szerelvényt.

Vicces volt, hogy ma Lackfi János az aktuális posztjához az itteni katedrális képét tette illusztrációként (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02zza9YEGFz4siXnQd25wZ7QoodZRLVFdii48hfzbGBbrLtnq4CKoE8rCX5nfHDKkfl&id=100044153361834)

Én is a fent említett katedrálishoz mentem, ami bár nem túl régi, de szerintem nagyon szép.

 A korábban látottak arra sarkalltak, hogy ne várjam meg a sötétedést, így az utam a hotelhez vezetett végül, már csak a vacsora volt hátra, amit egy brazil étteremben terveztem elkölteni, de a Google ismereteivel ellentétben már hatkor zárt, én tíz perccel előbb érkezvén már nem jutottam náluk ételhez. A b opció sem volt vészes, egy Quentin Tarantino ihlette Big Kahuna Burger nevű hamburgereket kínáló étterem volt. Minden nagyon finom volt, természetesen a képek között találsz erről is egyet-egyet.

 

 Ahogy említettem ma képek is vannak. Nem ígérem, hogy minden nap meg tudom oldani, de mivel ma mobillal fényképeztem így az összes kép a következő helyen látható:

https://photos.app.goo.gl/nqA78YZef3ifqCck9

 

Ui.: szokás szerint lehet kérdezni, valamint a tegnapi bejegyzésen egy aprót módosítottam, mivel egy nappal korábban indulok Rio de Janeiro-ba.

Comments

  1. tudom, kicsit idióta a kérdés: a múzeumban a képek eredetiek voltak?

    a templombelső valóban nagyon szép, meglepő, hogy nincsenek képek

    Gyurka

    ReplyDelete
  2. a sült bacont édességhez adták?

    ReplyDelete
  3. Valamikor láttam egy ismeretterjesztő filmet, egy Dél-Amerikai orszég hosszú, széles utcájáról, aminek az volt a különlegessége, hogy hét végén csak gyalog és biciklivel lehet rajta járni. Lehet, hogy ez volt az?
    Mama

    ReplyDelete
  4. én is idetaláltam :) nekem tetszik, hogy a képek hátán van a szöveg, de igen, nem túl praktikus :)

    ReplyDelete
  5. Jó sok vezeték van az utcákon.
    Az egyik képen az kutya parkoló?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Megérkeztem

São Paulo 2. nap

Rio de Janeiro - 1. nap