Foz do Iguaçu - 2. nap

Ma reggel először egy madárrezervátumba mentem. Tegnap azért nem voltam, mivel arra gondoltam, hogy egy óra nem lesz elég. Mennyire igazam volt :-) Úgy kell az egészet elképzelni, hogy a dzsungelben vannak ösvények, amelyek az egyes ketrecek között vezetnek. Van pár, ahol a madarak csak a ketrec másik oldaláról tekinthetők meg, de ami igazán izgalmas, hogy rengeteg helyen a madarak közé mégy be, zsilipes rendszerű ajtókon át. A madarak tőled akár kéznyújtásnyira vannak. Nagy ricsaj, és a színek kavaljádja jellemző. A legnagyobb élmény talán az, hogy egy tukán tőlem karnyújtásnyira illegette magát. De az arapapagájok is különlegesek voltak, sikerült egy videón elkapnom, ahogy repülnek. Jó két órát töltöttem ott, az egyik bámulatból a másikba esve.

A nap második pontja a világ harmadik legnagyobb vízerőműve volt, az Itaipu gát (az első kettő Kínában van). Az Itaipu gáton két ország osztozik, Brazília és Paraguay. 50-50% illeti a két országot, de Paraguay csak 20%-ot használ a villamosenergiából, a többit eladja Brazíliának. Maga a tó hatalmas, 170 km hosszú, 1350 km2 a területe és 29 km3 vizet tároz. Először a túlfolyókat néztük meg, ezek két év után legutoljára idén januárban üzemeltek. Ezt követően először alul, majd felül végig mentünk az erőművön, elképesztő a látvány. Ha még olvasnál a gátról, itt a Wikipedia cikk: https://en.wikipedia.org/wiki/Itaipu_Dam

A képeken láthatók vízidisznók is, ezeket a buszból láttam, hatalmas és egyben nyugis állatok. Otthon az állatkertben is láthatod őket.

Ezt követően a hotel érintésével a reptérre jöttem, ahol várom a repülőm, Sao Paulo érintésével Rio de Janeiro-ba tartok.

Mai képek itt: https://photos.app.goo.gl/64K9EtXAhdoG821j7

Comments

  1. nekem is a tukán a kedvencem! teljesen valószínűtlenül néz ki, mintha nem is lenne igazi :D ja, és kapibara :D

    ReplyDelete
  2. Fantasztikusak a madarak. Nemcsak a tukán - igen, lenyűgöző - de az élénk piros madarak is meg a papagájok is. A kapibara egészen más így "természetes" környezetében. Mindezek mellett nem csodálom, hogy a jó sok képet csináltál az erőműről. án is így tettem volna.
    Mama

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Megérkeztem

São Paulo 2. nap

Rio de Janeiro - 1. nap