Buenos Aires - 3. nap

Eredetileg erre a napra azt terveztem, hogy átkompolok Urugayba, elvileg ott is van egy érdekes város, pont átellenben. Ellenben a komp vagy 1.5, vagy 3 óra egy irányban és online nem láttam szabad helyet a visszaútra, így úgy döntöttem nem kockáztatok.

A B terv sem volt rossz, három múzemot látogattam meg. Először a helyi szépművészeti múzemot, ahol egész jó a felhozatal, egyrészt helyi festők alkotásai láthatók, akik jól láthatóan Európában tanultak, másrészt volt pár Sisley, Monet, Gaugin és Van Gogh kép is. Összességében érdekes volt a múzeum.

Másodikként az iparművészetinek nevezett múzeumot látogattam meg. Ez egy nagyon szép épületben látható, bár arra nem nagyon jöttem rá, hogy mitől iparművészeti, a kiállított tárgyak jórészt az épületben használt bútorokból állt.

Harmadiknak a Dél Amerikai kortárs műveket kiállító múzeumot vettem célba, a hívó szó Frida Kahlo volt. Először egy aránylag kortárs alkotó kiállítását láttam, ott készültek a majmos képek. Eduardo Giménez (az alkotó aki ezeket elkövette) autodidakta módon tanult és az életét részben a reklámszakmában töltötte.

Ezt követően egy szinttel lejjebb további modern műalkotások következtek, a kólás üvegeket mintha már másutt is láttam volna. Volt két Frida Kahlo kép. Igen, nagyon jók voltak, de azért bátor dolog az egész múzeumot ezzel reklámozni. Bár végülis eredményesek voltak, hisz elmentem és megnéztem.

A nap utolsó helyszíne egy könyvesbolt volt. Olvastam róla, hogy érdemes elmenni, de nem tudtam miért. Amikor megérkeztem, kiderült, hogy ez egy volt színház, az előtér, nézőtér, könyvespolcokkal tele, a páholyokban le lehet ülni olvasni. A színpadon pedig a büfé található. A sütemények nagyon csábítóak voltak, így engedélyeztem egyet magamnak. Itt kiderült, hogy a Wise kártyám nem, de a Revolut működik, ellenben az utóbbival az árfolyam épp a duplája, azaz nagyjából egy az egyhez váltja a forintot argentin dollárra.

A kollégám, aki tavaly Buenos Airesben tartott tanfolyamot ajánlotta az éttermet ahová este mentem. Nyolckor nyitnak, így gondoltam nyolcra odamegyek és minden rendben lesz. Nem kevés ember állt sorba, így gondoltam rossz hely nem lehet. Majd vártam. És vártam. Nagyjából egy óra elteltével gondoltam megkérdezem, hogy egyáltalán van-e esélyem, ha nem foglaltam asztalt, ugyanis név szerint szólították az embereket. Kiderült, hogy az ajtó előtt (ami előtt nem mentem el) áll egy hölgy egy listával és arra kell feliratkozni. Így tettem, mondta, hogy nagyjából egy óra lesz a várakozás. Kicsit több lett, de mivel láttam az érkező ételeket - kint is voltak asztalok - így tudtam, érdemes várakozni.

Úgy döntöttem, hogy még ha a Wise árfolyam a Revolutéval is esik egybe, az áraik ilyen húsokért nem rosszak, így rendeltem egy szárazon érlelt marha szeletet. Ha tudtam volna mennyi minden "jár" még hozzá, akkor nem kértem volna krumplit. Ugyanis a várakozás idejére egy kenyérkosár és hozzá mindenféle finomság érkezett. Volt benne fokhagyma, kukorica, krumplipüré, sütőtök, almapüré, valamint articsóka.

Majd érkezett a hús. Ez már önmagában is egy látványosság volt, majd egy másik pincér megjelent egy adag körettel, és mondta, hogy leteszi az asztalra. Először gondoltam válogatok, de aztán azt mondtam, hülye lennék nem megkóstolni. Hülye lettem volna :-) Volt egy körte kék sajttal (nem szeretem a körtét, ezt igen), volt zöldbab (nem kedvelem a babot, ezt igen), volt bab, gomba, parmezános napérlelt paradicsom (mennyei!), répapüré, káposzta. Ezek voltak a kis tégelyekben. A marha az valami különleges volt, nem tudom szavakkal leírni. Végül a krumpliból szinte semennyit nem ettem, mivel a többi sokkal érdekesebb volt.

Ami érdekes, hogy valamiért a Wise 1 Ft-ért két argentín dollárt adott, így ezért a lakomáért 12 ezer forintot fizettem.

Éjfél körül értem vissza a hotelbe.

És akkor a képek: https://photos.app.goo.gl/9yAQS8ceSWU7rHEQ7


Comments

  1. A husi és a süti is jól néz ki
    Mama

    ReplyDelete
  2. ahogy elnézem bejött az étterem konyhája, hogy kétszer is ott ettél, majd meséld el, hogy kell ezeket a terülj, terülj asztalkámokat rendelni

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Megérkeztem

São Paulo 2. nap

Rio de Janeiro - 1. nap