Buenos Aires - 2. nap

 Ma egy városnegyedet, egy piacot és egy temetőt fedeztem fel.

A városnegyed neve Telmo és nagyon hangulatos, állítólag hetente egyszer egy nagy régiségvásárt is tartanak. Így nem meglepő, hogy sok régiség bolt is van itt, meg rengeteg szép régi ház.

A piacon is az ételek mellett a régiségek dominálnak. Ettem nagyon finom empenada-kat, bár egy kis félreértésem volt, mert úgy gondoltam, hogy hármat ennék, ez ötre sikeredett, mivel az elsőből hármat kaptam. Amikor fizettem, fura volt, hogy 5500-at üt be, gondoltam ez biztos azért van, mert helyben drágább, de biztos voltam benne, hogy megéri. Három marha ragus, egy kétsajtos (benne valamilyen kéksajttal) és egy sajtos kolbászos batyut ettem, Nagyon finomak voltak, de ezzel meg is teltem a napra. Az árakról, először azt hittem, hogy nagyjából egy az egyhez az átváltás, de nagy örömömre kiderült, hogy valójában egy a kettőhöz az árfolyam, a forint javára, így az itteni árak több, mint barátságosak. Egy metró út például 80 helyi egység.

A nap második látványossága a temető volt, ahol Eva Peron (Evita) sírja mellett a gazdagok nyugszanak. Volt egy érdekes találkozásom, egy úr megkérdezett, hogy Maradona sírja itt van-e. Mondtam, hogy elnézést, de nem beszélek spanyolul. Mondta ő sem, de azért megkérdezett egy munkást Maradonáról, kiderült ő nem itt van. Majd hozzám fordulva mondta, hogy a mellettünk lévő sírboltban 27-en vannak és viccesen megjegyezte, hogy mindezt a gazdagságot úgy sem tudják magukkal vinni, akkor minek a felhajtás. Jót nevettünk rajta, a mellettünk lévők jól lepisszegtek.

Sétáltam még egy nagyot, mert volt egy templom amit esetleg érdemes lett volna megnézni, de sajnos zárva volt. Nem bánkódtam, mert közben rengeteg szép ház mellett mentem el. A város tényleg olyan, mintha Madrid lenne.

Ami még érdekes, hogy itt volt a kontinensen először metró, az a vonal ami elsőként készült el nagyon hasonló a földalattihoz, ezt is hasonló technológiával építették. Érdekes, hogy vannak olyan metrók, amelyek Kínában készültek.

Természetesen ma is vannak képek: https://photos.app.goo.gl/n2jq5dGGxCZZL93o7

A kérdésre válaszul: valami Shakespeare darabot próbáltak, de nem tudtam kideríteni mi lehet, a honlapon a következő cím szerepel: The Taming of the Shrew

Szelfi készült elég :-)

Comments

  1. A Taming of the Shrew magyarra fordítva a Makrancos Kata
    A házak tényleg nagyon szépek, a temető engem Lisszabonra emlékeztet.
    A kaják is nagyon jól néznek ki. Józsival arról beszélgettünk, hogy eszel-e tengerimalacot.
    Mama

    ReplyDelete
  2. gratulálok a batyukhoz, így ránézésre egy is bőven elég lenne

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Megérkeztem

São Paulo 2. nap

Rio de Janeiro - 1. nap